úterý 12. dubna 2016

Pudinkové mističky s ovocem a šlehačkou

Tak co, už jste vyzkoušeli pudinkové čtverce s ovocem? Přiznám se, při psaní článku jsem sama sobě udělala chutě a při nejbližší příležitosti napekla další várku, tentokrát s jahodovým pudinkem. Zmizely tak rychle, že jsem je ani nestihla pořádně vyfotit a jedinou momentku pořízenou před tím, než se na ně vrhly kobylky, jsem alespoň dala na Instagram - ano, i já už jsem se vrhla do víru insta, i když tedy pořád ještě dost tápu. Najdete mě pod @tastytherapy.

No a jelikož jsem minule zmínila, že pudinkové čtverce jsou jen jednou z mých variant na téma listové těsto - pudink - ovoce, dnes vám ukážu další. Stejné ingredience + šlehačka a topping na ozdobení, to jsou

Pudinkové mističky s ovocem a šlehačkou

Kdybych pro ně měla vymyslet reklamní slogan, tak by nejspíš zněl: "Rychlé pohoštění pro všední den i na sváteční stůl" 


puff pastry custard bowls with fruit and whipped cream

cca 8 ks

Ingredience

listové těsto
500 ml mléka
2 lžíce cukru krupice
1 vanilkový pudinkový prášek (případně jiný dle chuti)

/dokončení/
čerstvé ovoce
topping dle chuti (použila jsem karamelový) nebo ovocná omáčka
šlehačka

Postup

Troubu předehřejeme na 180 stupňů a důlky ve formě na muffiny vymažeme máslem.

Listové těsto rozválíme a vykrajujeme pomocí sklenice či hrnku kolečka o průměru cca 11 cm, která vtlačíme do jednotlivých důlků. Dno vzniklé mističky několikrát propíchneme vidličkou. Já jsem tentokrát zvolila jinou metodu, díky které nezbydou žádné odřezky - už hotový plát těsta jsem rozkrájela na obdélníčky (cca 6x9 cm), které jsem do důlků vložila křížem přes sebe a trochu přitlačila:


puff pastry custard bowls with fruit and whipped cream / how to


(Tip: mističky můžete plnit nejen pudinkem, ale i dalšími sladkými i slanými náplněmi)

Z oslazeného mléka a pudinkového prášku uvaříme pudink. Mléka je tentokrát o něco více, jelikož pudink do mističek může být o něco řidší než ten na pudinkové čtverce a také se ho do mističek vejde víc (a navíc se o případný zbytek rádi postarají dobrovolníci). Za stálého míchání necháme pudink trochu vychladnout a plníme jím důlky vyložené těstem.

Pečeme 15 - 20 minut do zezlátnutí, po vyndání z trouby necháme mističky částečně vychladnout ve formě a poté přendáme na mřížku, aby vychladly úplně.

Pudinkové mističky zdobíme těsně před podáváním čerstvým ovocem, toppingem či ovocnou omáčkou dle chuti a šlehačkou.


puff pastry custard bowls with fruit and whipped cream

Ať se povedou!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...