neděle 17. srpna 2014

Mlsná dovolená 2014

Dovolené by měly být o (aktivním) odpočinku, poznávání, nových zážitcích, nových chutích a vůních. Bývaly doby, kdy jsem na dovolené šetřila na jídle, abych měla víc peněz na utrácení za dárky, hadříky a podobné důležitosti. Postupně jsem ale jídlo a ochutnávání zařadila právě mezi ty zážitky a nezbytnosti, za které se vyplatí utrácet. Jsou důležitou součástí zážitků z cest, způsobem poznávání více i méně vzdálených míst, kde jsme na chvíli hosty. Zbyde nám na ně sice jen vzpomínka (a nadšencům i fotka), ale stojí za každou utracenou kačku.

Letošní dovolená už je pro mě také jen vzpomínkou. A že je na co vzpomínat, byť se nekonala žádná exotika, západy slunce nad oceánem ani výlety na velbloudech. 

A to bych nebyla já, abych cestou nehledala sladkou inspiraci :)

Část naší cesty připomínala spíš poznávací cestu za lázeňskými oplatkami. Posuďte sami:

Bečov nad Teplou a oplatka z místní cukrárny a pekárny Pytlík. Sami oplatky pečou, mají vlastní vzor a sídlí hned pod bečovským zámkem. Náplň je lískooříšková, ale spíš než oříšky mi mezi zuby křupal cukr ... V zámku mě potěšila výstava vytlačovacích forem na pečení.

Bečov nad Teplou

Loket a klasické Karlovarské oplatky mnoha příchutí prodávané přímo pod hradem. Teplá voňavá skořicová oplatka mě nezklamala.


Loket

Františkovy Lázně, kolonáda, František a samozřejmě lázeňské oplatky mnoha chutí. Oříšková, kokosová, švestková, nugátová, čokoládová, skořicová, s pomerančovou kůrou a bílou čokoládou, s jablky a skořicí a mnoho dalších. Jak jen si v tom množství vybrat? Ochutnávat a ochutnávat :)


Františkovy Lázně

Naší základnou pro výlety v pohraničí i za hranicemi Německa se stal úžasný Rodinný hotel Švejk na Bublavě. Dvě venkovní hřiště s trampolínami, obrovská herna uvnitř, příjemný personál - zkrátka bezva místo, kde strávit čas s rodinou. Měla jsem v plánu otestovat celou jejich nabídku dezertů:



Pozdní večerní příjezdy a omezená kapacita žaludku po echtovních večeřích mi však dovolily jen dvojí sladkou tečku. Nutno dodat, že oba dezerty byly výborné:


domácí borůvkový koláč

hruškový štrůdl s oříškovou zmrzlinou
Už jste někdy viděli opravdovou perníkovou chaloupku? My na ni narazili v zábavním parku Plohn v Německu:


perníková chaloupka

Baba Jaga šetřila síly v podkroví a dole v krámku se oháněla přerostlá Mařenka. K nalákání drobotiny sloužila široká nabídka komerčních sladkostí a nechyběl samozřejmě ani pověstný perníček:


na co láká baba Jaga dětičky

Od perníkové chaloupky samozřejmě nejde odejít s prázdnou, takže tady je můj úlovek. Bílá cukrová vata neboli Zuckerwatte. Říkám si, že bez barviv musí být skoro zdravá :)


cukrová vata z perníkové chaloupky

Byť daleko od domova, i pečení jsem si užila. Během návštěvy u kamarádky jsem se ochotně ochomýtala kolem pečení domácích rohlíků. Vlastně jsem si tak trochu odpracovala nocleh :)




Na dovolenou mám letos samé sladké vzpomínky.
A co vy?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...