čtvrtek 25. září 2014

Beruškové cupcakes z kefíru

Roztomilé beruškové cupcakes řadím do kategorie "Proč tohle nenapadlo mě?" Jsou tam ve společnosti mnoha dalších nápadů, které se z nějakého důvodu zrodily v úplně jiné hlavě. 

No, lepší než kategorie "Proč mě to nenapadlo dřív?", kam si střádám geniální nápady, které se sice zrodily v mojí hlavě, ale posléze jsem zjistila, že někoho jiného to samé napadlo dřív a mnohdy i lépe (klasický Cimrman).

Měla bych si je nechat na nějakou vhodnější příležitost, jako je třeba dětský den nebo narozeninová oslava, ale mám z nich takovou radost, že vám je musím ukázat prostě hned. Je to první pokus, takže ne všechny berušky se povedly podle mých představ, ale postupně si je ještě vymazlím - jsou prostě "k sežrání".

Nápad je sice z internetu, ale recept je můj. Jelikož moje kefírové houbičky pracují jak o život a sešlo se mi více kefíru (mám teď moštové období a rozhodně nehodlám empiricky zjišťovat, jestli a jak se v břiše kamarádí čerstvý jablečný mošt s kefírem), použila jsem ho do těsta na

Beruškové cupcakes

Jsou malinko pracnější, ale výsledek stojí za to. 
Budou bodovat na jakékoli (nejen) dětské oslavě.

beruškové cupcakes


12 ks + 2 silikonové košíčky

Ingredience: 

150 g změklé Hery
160 g cukru krupice
1 vanilkový cukr
2 vejce
200 g polohrubé mouky
špetka soli
1 lžička prášku do pečiva
200 ml kefíru
1 malinový nebo jahodový pudink
kapka červeného potravinářského barviva
1 - 2 lžičky kakaa 

Postup: 

Mouku smícháme s práškem do pečiva a špetkou soli.

Heru vyšleháme s cukry a jedno po druhém zašleháme vejce. Ručně do směsi vmícháme kefír střídavě s moukou smíchanou s práškem do pečiva a špetkou soli.

Odebereme 2 polévkové lžíce těsta a dáme si je stranou na oči berušek.
Odebereme 5 polévkových lžic těsta a obarvíme ho kakaem.

Do zbytku těsta vmícháme pudinkový prášek a dobře promícháme. Pro červenější barvu přidáme ještě trošku červeného potravinářského barviva.
Pudink dává kromě barvy těstu i příchuť podle toho, jaký použijete. Chcete-li jen čistě vanilkové cupcakes, pudink vynechte a použijte o to víc mouky. Těsto pak obarvíte jen potravinářskou barvou.

Troubu začneme předehřívat na 120 stupňů (horkovzdušná trouba), později teplotu zvýšíme.

Červené těsto rozdělíme do 12 papírových košíčků, povrch uhladíme.

Hnědé těsto dáme do zdobícího sáčku, ustřihneme špičku (stačí malý otvor) a „vybarvíme“ hlavičku. Pak namalujeme čáru uprostřed a nakonec tečky (dávejte je dál od sebe a od středové čáry, aby se při pečení neslily). 

Na hlavičku namalujeme opět pomocí zdobícího sáčku neobarveným těstem očička s hnědou tečkou uprostřed (pozor, snažte se je dát dál od okraje než já, při pečení se posunou).

beruškové cupcakes - před pečením


Co se zbytkem těsta? 
Původní postup radí udělat jen 11 berušek a 12. košíček použít na zbytky těsta. Já mám těsta o trochu víc, a tak jsem se rozhodla udělat všech 12 a zbylé těsto jsem upekla společně s beruškami ve dvou silikonových košíčcích.

A teď pozor – jelikož chceme, aby povrch berušek nepopraskal a aby se jen mírně zakulatily, je třeba je péct při nižší teplotě a zvolna.  

Teplotu v troubě tedy zvýšíme jen na 140 stupňů a pečeme cca 35 minut – je třeba je pečlivě hlídat, pokud začnou praskat, teplotu trochu snížíme.  Jestli jsou hotové poznáme testem párátkem, které po vytažení z těsta musí být suché a bez nalepených drobečků. Po upečení dáme naše krásky vychladnout na mřížku.  

Nejsou k sežrání?

beruškové cupcakes

Ať se povedou! 

2 komentáře:

  1. Jsou nádherný :) Udělám jako překvapení dětem :) Díky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí. Tak ať se povedou a hlavně udělají radost :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...