pondělí 6. dubna 2015

Nejlepší velikonoční beránek

Ačkoli tak ráda peču, velikonočního beránka jsem v historii své samostatné domácnosti nedělala ještě nikdy. Jednak nevlastním formu příslušného tvaru, ale hlavně - toho nejlepšího beránka, který se každoročně zabydluje i na mém svátečním stole, peče moje maminka. A jeden nikdy nestačí. Za poslední roky jsme jich spořádali celé stádo. Takže tady je další z receptů mojí maminky:

Nejlepší velikonoční beránek

Ani třený, ani šlehačkový, ani biskupský - ten nejlepší je z mrkvového těsta!
 easter lamb

malá forma Tescoma (ráfek)

Ingredience:
150 g másla
150 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
2 vejce - žloutky a bílky zvlášť
1 lžíce rumu
kůra z dobře omytého 1 citronu a 1/2 pomeranče
1 velká mrkev - nastrouhaná najemno
180 g polohrubé mouky
1/2 sáčku prášku do pečiva
3 lžíce kokosu (případně mletých či nasekaných ořechů) 

Postup:
Mrkev nastrouháme najemno a smícháme s nastrouhanou citronovou a pomerančovou kůrou.

Troubu předehřejeme na 150 stupňů (horkovzdušná).

Máslo šleháme alespoň 5 minut s oběma cukry, poté vešleháme žloutky a lžíci rumu. Ručně vmícháme mrkev s citronovou a pomerančovou kůrou, poté směs mouky s práškem do pečiva a kokosem. Nakonec zlehka vmícháme sníh z bílků.

Těsto dáme do máslem vymazané a hrubou moukou vysypané formy (pokud máte jen ráfek, postavte ho na pečící papír) a pečeme na 150 stupňů cca 45 minut, dokud špejle zapíchnutá do těsta není suchá a bez nalepených drobečků.

Vychladlého beránka ozdobíme mašlí, 
"lepidlem" z moučkového cukru a kapky vody mu připevníme oči a nos (cukrové zdobení, lentilky apod.) a přes šablonku z papíru mu moučkovým cukrem uděláme růžky (nebo uši).

Nevím jak vy, ale já mám vždycky problém beránka nakrojit. Kouká na mě těma svýma velkýma sladkýma očima a já se při krájení cítím provinile. Začínám odzadu, abych alespoň trochu prodloužila jeho krátký život. Stačí pak ale ochutnat a všechny ohledy jdou stranou. Smůla beránku, za chvíli z tebe zbude jenom ta mašle ...

easter lamb

Veselé Velikonoce všem!

2 komentáře:

  1. Teeeda, beránek vypadá úžasně :) Přesvědčila jsi mě ke koupi formy, zítra ji jdu koupit a přítel bude mít k velikonocům vysněného beránka :D

    klarapece.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda :) Ať se beránek povede a udělá radost. Budu ráda, když pak pošleš fotku.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...