středa 9. července 2014

Osvěžující okurková limonáda

Úplně mě ničí, jak všechno kolem dozrává a já nemám absolutně šanci se dát do pečení, protože pro mnohé klidné a dovolenkové období roku je pro mě vysoce pracovní. Rybíz, cukety, angrešt, borůvky, meruňky... snad stihnu alespoň něco z té hojnosti zpracovat. 

Mezitím se s vámi podělím o svůj objev loňského léta. Je to S.O.S. drink do horkých letních dnů, okurková limonáda. Ochutnala jsem jich už spoustu - některé se podobaly spíš okurkovému salátu, jiné byly nevýrazné, další naopak výborné a zkrátka tak akorát. Domácí verze na sebe nedala dlouho čekat. I ty moje byly zprvu někdy mdlé a jindy spíš salátoidní, ale teď už si troufnu říct, že ji mám vychytanou dle své chuti. 

Pochopitelně nejsem jediná, koho tenhle letní nápoj okouzlil, a tak už na českém webu koluje v poslední době zhruba osm tisíc sedm set šedesát čtyři receptů na tenhle zázrak. A já si říkám no a co. Tady ji máte po osmitisící sedmisté šedesáté páté:

Osvěžující okurková limonáda

Do úžasně osvěžující limonády s nádechem citronu patří spousta ledu a kdo chce, může si ji ozdobit a provonět i snítkou máty.

okurková limonáda


Ingredience: 
1 okurka hadovka
1 velký citron
4 lžíce třtinového cukru (dle chuti)
700 ml vody

/na dokončení/
plátky okurky
kolečka citronu
snítky máty 

Postup: 

Okurku oloupeme, nakrájíme na menší kousky a dáme do vyšší nádoby. Přidáme šťávu z jednoho citronu, cukr a vody tolik, aby okurka byla ponořená. Vše dobře rozmixujeme ponorným mixérem (nebo použijeme klasický mixér). Dáme na 20 minut do lednice, poté směs přecedíme přes sítko a dolijeme vodou. 

Množství vody je orientačí - záleží na vaší chuti i velikosti okurky. Já někdy vytvořím základní směs z 500 - 600 ml vody, dám si ji do lednice a pak už si kdykoli připravím limonádu v poměru okurkové směsi a vody 2:1 nebo i 1:1, jak mám zrovna chuť.

Dle potřeby dochutíme cukrem či citronovou šťávou a nalijeme do sklenic, kam přidáme i plátky okurky, ozdobíme plátkem citronu nebo okurky a podáváme s ledem. Můžeme přidat i snítku máty.

Kdo by odolal?

okurková limonáda detail

Ať se povede a hlavně osvěží!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...