sobota 28. února 2015

Moje první bábovka - šlehačková s kokosem

Když nám čas sviští kolem uší, svět uhání dopředu a život připomíná splašený kolotoč, není na škodu se na chvíli zastavit a možná i udělat pár kroků zpátky.

A tak když jsem už měla dost všech termínů, úkolů, povinností a harmonogramů, rozhodla jsem se v rámci své sladké terapie vrátit na začátek a upéct bábovku podle úplně prvního receptu v mém dětském receptáři, který mne doprovází dodnes. Odolala jsem (téměř) všem pokušením na vylepšení starého receptu a tentokrát už s malou pomocnicí postupovala stejně jako před lety, když jsem si tento recept poprvé zapsala a pekla podle něj o víkendech své první bábovky. Pěkně ručně, bez robota. Dvě misky a vařečka. Trochu retro. Jedinou změnou je ubrané množství cukru. Zřejmě jsme si tehdy v letech osmdesátých potřebovali více přisladit život.

Šlehačková bábovka s kokosem

Dvě mísy, jedna vařečka. Jednoduchá bábovka, kterou zvládnou i malé pekařinky.  


coconut double cream bundt cake


Ingredience:
300 g hladké mouky
1 prášek do pečiva
strouhaný kokos - dle chuti, cca 50 g

200 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
3 celá vejce
250 ml šlehačky

Postup:

V první míse smícháme mouku s práškem do pečiva a kokosem.
V druhé míse dobře promícháme oba druhy cukru s vejci, až směs bude tvořit pěnu (nebo si vezmeme na pomoc ruční šlehač).

Troubu začneme předehřívat na 150 stupňů.

Tekutou směs přelijeme k sypké a dobře promícháme. 
Nakonec vmícháme 250 ml šlehačky. V závislosti na množství kokosu a velikosti vajec je zpravidla potřeba těsto ještě mírně naředit mlékem.

Těsto nalijeme do máslem vymazané a hrubou moukou vysypané formy na bábovku. 

Pokud chceme mramorování, část těsta můžeme odebrat a obarvit kakaem na hnědo. Do formy nalijeme nejdříve část světlého těsta, na něj hnědé těsto a navrch zbytek světlého. Nakonec špejlí nebo nožem všechny vrstvy těsta projedeme spirálovitým pohybem.

Bábovku pečeme na 150 stupňů zhruba 45 minut. Zda je hotová nám prozradí test špejlí - po vytažení z těsta musí být suchá a bez nalepených drobečků.

Ještě vlažnou bábovku vyklopíme z formy na mřížku a necháme zcela vychladnout. Podáváme posypanou moučkovým cukrem. 


coconut double cream bundt cake

Ať se povede!

3 komentáře:

  1. Nádhera, udělala si mi při večeru úplně chutě. Jak já tě proklínám. Zase vyjím celou ledničku, achjo. Tohle přesně nemám na internetu ráda. Každý se chce chlubit a pak mám boky jako skříň… No, co nadělám. Ať ti i příště chutná. Mohla bys mi doporučit šlehač na vaření?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, omlouvám se za prodlevu v odpovědi. Je pravda, že kdyby člověk vyzkoušel vše lákávé z internetu, je to o zdraví :) Taky mě přepadají chutě. Šlehač používám Bosch MFQ40302, má pět rychlostí, je velmi tichý a jsem s ním spokojená. Přeji pěkný den.

      Vymazat
  2. Moře roků už dělám šlehačkovou bábovku a přidávám do ní dle chuti kokos, oříšky, mandle, rozinky, strouhanou hořkou čokoládu nebo i mletý mák. Pokaždé stejná a přesto jiná. Je to vděčný, jednoduchý, levný a dobrý recept. Dobrou chuť všem, kdo ji budou zkoušet.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...