úterý 8. března 2016

Brownies s ořechy podle Flo

Po čem sáhnete, když jste ve stresu? Co se ukrývá v prvním šuplíku vašeho pracovního stolu? Co udělá hezké chvíle ještě příjemnějšími? Co mlsáte nejraději?

Skoro bych se vsadila, že alespoň na jednu z těchto otázek jste odpověděli:

ČOKOLÁDA

Je to tak?
Já to věděla!

Ačkoli se neřadím mezi skalní čokoholiky a k ukojení čokoládových chutí mi většinou stačí jen menší kousek (což považuji za štěstí, jelikož jinak už bych touhle dobou určitě ani neprošla dveřmi), čas od času mě přepadne chuť na nějaký echt čokoládový moučník. Třeba jako nedávno, když jsem při psaní článku o bláznivém dortu zmínila brownies. Prostě jsem je nemohla dostat z hlavy. A jelikož se znám, bylo jasné, že musím, prostě MUSÍM brownies upéct, jinak se část mé mozkové kapacity na dobu neurčitou uhnízdí ve špajzu hned vedle železné zásoby tabulek čokolády a zůstane tam, dokud nedosáhne svého. 

A když brownies, tak pořádné. Opustila jsem protentokrát svůj oblíbený recept na brownies s brusinkami, které patří spíš do kategorie čokoládových řezů a hledala recept na vláčné brownies plné čokoládové chuti.

A našla jsem ho, společně se spoustou dalších rad, tipů a nápadů na webu Jany Florentýny Zatloukalové - Kuchařka pro dceru. Na jejích receptech se mi líbí, že se vedle receptu samotného a přesného postupu dozvídám i víc o jednotlivých surovinách a možnostech jejich zpracování, jak vybrat ty správné ingredience nebo jakou roli hrají dané suroviny v konkrétním receptu. Tak tomu je i u receptu na snadné, hříšné a návykové brownies

Takže následuje recept na brownies podle Flo a věřte, jeden kousek mi rozhodně nestačil.

Brownies s ořechy podle Flo

Ideální recept k mezinárodnímu dni žen. Protože my ženy a čokoláda k sobě prostě patříme :)


walnut brownies

pekáček 22 x 27 cm


Ingredience
3 vajíčka
150 g cukru - použila jsem hnědý cukr
200 g másla
200 g dobré hořké čokolády - v mém případě 70 % kakaa
110 g hladké mouky
cca 50 g ořechů - použila jsem nahrubo posekané vlašské ořechy


Postup 

Troubu předehřejeme na 160 stupňů (mám horkovzdušnou, původní recept radí 180 stupňů).

V kastrůlku rozpustíme máslo, do kterého nalámeme čokoládu a necháme rozpustit. Dobře rozmícháme do hladké hmoty.

Vajíčka vyšleháme s cukrem do světlé husté pěny, do které pozvolna za stálého míchání/šlehání přilijeme rozpuštěnou čokoládu.

Nakonec do hmoty prosijeme polovinu mouky, zapracujeme ji metličkou, stejně jako druhou polovinu mouky a ořechy.

Malý pekáček (můj má cca 22 x 27 cm, Florentýna radí max. 25 x 30 cm) vyložíme pečícím papírem a nalijeme do něj těsto.

Pečeme cca 15 minut (původní recept uvádí 20 - 25 minut, ale moje byly hotové mnohem dříve) - těsto se musí zdát ještě nedopečené a na špejli budou ulpívat vlhké drobečky. Kdo má rád mazlavější konzistenci, vyndá moučník z trouby ještě o chvíli dříve.

Po vyndání z trouby necháme ještě 5 minut chladnout v pekáčku, potom brownies pomocí pečícího papíru přendáme k úplnému vychladnutí na mřížku.

Ideální je nechat brownies alespoň 4 hodiny uležet a zpevnit. Poté je můžeme ještě poprášit moučkovým cukrem, nakrájet na menší dílky a začít si užívat :)


walnut brownies

walnut brownies


walnut brownies


Ať se povedou!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...